Buch (39)

641.
Buch
Menninghaus, W.: Darwin igo no bigaku: Geijutsu no kigen to kinou no fukugousei (= Japanese translation of Aesthetics after Darwin - The multiple origins and functions of the arts). Hosei University Press, (S. Ito, Trans.). Tokyo (2020)
642.
Buch
Hamilton, A.; Pearson, L. (Hg.): The aesthetics of imperfection in music and the arts: Spontaneity, flaws and the unfinished. Bloomsbury Academic, London (2020), 416 S.
643.
Buch
Sakamoto, Y.; Jäger, F.; Tanaka, J. (Hg.): Bilder als Denkformen: Bildwissenschaftliche Dialoge zwischen Japan und Deutschland. De Gruyter, Berlin (2020), 240 S.
644.
Buch
Kentner, G.; Kremers, J. (Hg.): Prosody in Syntactic Encoding. De Gruyter, Berlin, Boston (2020)
645.
Buch
Poeppel, D.; Mangun, G. R.; Gazzaniga, M. S. (Hg.): The cognitive neurosciences. MIT Press, Cambridge, USA (2020), 1152 S.
646.
Buch
Lütteken , L.; Wald-Fuhrmann, M. (Hg.): Kunst und Leben? Wagners Tristan und Isolde zwischen Biografie und Drama. Königshausen & Neumann, Würzburg (2020), 238 S.
647.
Buch
Wald-Fuhrmann, M.; Dannecker, K. P.; Boenneke, S. (Hg.): Wirkungsästhetik der Liturgie: Transdisziplinäre Perspektiven. Verlag Friedrich Pustet, Regensburg (2020), 216 S.
648.
Buch
Menninghaus, W.: Aesthetics after Darwin - The multiple origins and functions of the arts. Academics Studies Press, (A. Berlina, Trans.). Boston, Brookline (2019)
649.
Buch
Sakamoto, Y.; Tanaka, J.; Takemine, Y. (Hg.): Image studies today: From Aby Warburg’s Mnemosyne Atlas to neurological Bildwissenschaft. University of Tokyo Press, Tokyo (2019)
650.
Buch
Wald-Fuhrmann, M.; Keym, S. (Hg.): Wege zur Musikwissenschaft: Gründungsphasen im internationalen Vergleich [Paths to musicology: Founding phase in international camparison]. J.B. Metzler, Stuttgart (2019), 240 S.
651.
Buch
van Dyck-Hemming, A.; Hemming, J. (Hg.): Beiträge zur Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung in Kassel 2017. Springer VS, Wiesbaden (2019), 409 S.
652.
Buch
Merrill, J.: Stimmen – schön schrecklich oder schrecklich schön?: Beschreibung, Bewertung und Wirkung des vokalen Ausdrucks in der Musik. Kassel University Press, Kassel (2019), 181 S.
653.
Buch
Knoop, C. A.: Franz Kafka. Tectum-Verlag, Baden-Baden (2018), 211 S.
654.
Buch
Urbanek, N.; Wald-Fuhrmann, M. (Hg.): Von der Autonomie des Klangs zur Heteronomie der Musik: Musikwissenschaftliche Antworten auf Musikphilosophie. J.B. Metzler, Stuttgart (2018), IX, 227 S.
655.
Buch
Menninghaus, W.: Sei no nakaba: Hoeldelin shigaku ni matsuwaru shiron (=Japanese translation of Hälfte des Lebens: Versuch über Hölderlins Poetik, Frankfurt: Suhrkamp, 2005). Getsuyousha Limited, Translated by Yoshikazu Takemine. Tokio (2018), 224 S.
656.
Buch
Rimmele, J. M.; Gross, J.; Molholm, S.; Keitel, A. (Hg.): Brain oscillations in human communication. Frontiers Media, Lausanne (2018), k.A. S.
657.
Buch
Merrill, J. (Hg.): Popular music studies today: Proceedings of the International Association for the Study of Popular Music 2017. Springer VS, Wiesbaden (2017), 298 S.
658.
Buch
Uppenkamp, B.; Wald-Fuhrmann, M. (Hg.): Musikalische Kunst: Ein Führer durch die Staatlichen Museen zu Berlin. Böhlau, Kön (2016), 320 S.
659.
Buch
Menninghaus, W.: Disgusto. Teoria e storia di una sensazione forte. (= Italian translation of Ekel. Theorie und Geschichte einer starken Empfindung). A Cura di Serena Feloj. Mimesis, Milano (2016), 542 S.
660.
Buch
Merrill, J.: Die Sprechstimme in der Musik: Komposition, Notation, Transkription. Springer VS, Wiesbaden (2016), 226 S.
Zur Redakteursansicht